poniedziałek, 30 marca 2015

Psychiatra..? Psycholog..? Wariaci i psychopaci.

hej.

Myślałam troszkę nad tematami bloga.Mam kilka pomysłów i w najbliższym czasie postaram się je zrealizować;)

Dziś na lekcji niemieckiego przez gardło nauczyciela i moich kolegów z klasy przeszło słowo PSYCHIATRA. Taaak,niektórzy zaczęli się śmiać,wiadomo o co chodzi.Psychiatryk,nienormalni ludzie związani pasami do łóżka,krzyczą,opowiadają jakieś bzdury,wariaci.
Czy wy też widzicie w swojej głowie taki obraz?
Ludzie myślą,że gdy ktoś chodzi do psychologa lub psychiatry,musi mieć coś poprzestawiane w głowie.Często się śmieją,nie zastanawiając się nad ich znaczeniem. Kiedyś też tak myślałam.To STEREOTYP,wielki stereotyp.
Owszem,są tacy ludzie,ale nie wszyscy.

Dużo ludzi w naszych czasach cierpi na depresję czy podobne stany.Sama przechodziłam i przechodzę przez coś takiego.Nic się nie chce,najprostsze zadania sprawiają trudność,nie ma się ochoty na rozmowy z innymi.Można wymieniać tego wiele.
I jak sobie z tym radzić? Zabić się? Kaleczyć? Nie.
Jeśli masz przyjaciela,który cię wysłucha i zrozumie,zwracaj się do niego w takiej sytuacji.Jeśli jest naprawdę prawdziwym przyjacielem,na pewno cię wesprze i poczujesz się lepiej.
Jeśli nie..Wizyta u psychologa czy psychiatry wiele daje.
Z doświadczenia wiem,że poprawiają myślenie,samoocenę i sposób postrzegania świata.
Czasem warto się nad tym zastanowić.




Do następnego.
Ani,



3 komentarze:

  1. Nigdy nie korzystałem z takiej pomocy, ale jeśli ktoś jej potrzebuje to co mi do tego?!
    :)
    Nie potępiam ,a wręcz zachęcam do tego. Warto prosić o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  2. Depresia w większości przypadków nie jest depresją. To zwykły dołek. Sam raz czy dwa myślałem, że i mnie dopadła, ale to nie to. To choroba, któa jest bardzo trudna w leczeniu, a nawet jeśli wszystko isę wydaje już być w porządku, może okazać się jeszcze gorszym stanem za jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
  3. Depresja teraz dotyka wielu ludzi, czasy takie jakies ciezkie...
    Najwazniejsze, zeby znaleźć metodę, jakaś radość i działać ;) szukac pomocy i się nie poddawać: )
    Pozdrawiam serdecznie
    Magda

    OdpowiedzUsuń