czwartek, 16 kwietnia 2015

Facebook-uzależnienie XXI wieku?

hej

Tematem na dziś jeeeest


Wiecie,że na świecie jest ponad miliard aktywnych kont na fejsie? 
Strasznie dużo :x

Wiecie,że można się od tego uzależnić?
Znam ludzi,którzy nie wyobrażają sobie życia bez tego wirtualnego świata;/ Przykre.

Czym facebook nęci najbardziej?

Jasna strona facebooka
  • Iluzja przynależności do grupy
  • Wzrost samooceny
  • Łatwość kreowania własnego wizerunku
  • Bezpieczna forma komunikacji
  • Źródło aktualnych i użytecznych informacji
Najbardziej denerwuje mnie to,że fb "usuwa ciężar konieczności interakcji z ludźmi w realu" ..

"Fb podobnie jak maile i SMS-y pozwala na dużo bardziej kontrolowany przekaz niż rozmowa w cztery oczy lub przez telefon. Świadomość, że zdradzamy emocje choćby tonem głosu, że brakuje nam czasu na przemyślaną odpowiedź i że nawet cisza potrafi być wymowna, jest dla wielu stresująca. A tu możemy zastanowić się nad treścią i w dodatku ją skorygować (dzięki wprowadzonej rok temu funkcji edycji). Ponadto nie musimy obawiać się agresji, tak powszechnej na otwartych forach. Tu dyskutujemy w gronie znajomych podpisanych imieniem, nazwiskiem i często zdjęciem."


Masakra..Taka prawda.

Warto się nad tym zastanowić:) Mnie ten temat szczerze mówiąc zaciekawił.A co wy o tym sądzicie?



Do następnego!
Ani.









1 komentarz:

  1. Cos w tym jest.Wczoraj poświeciłem kilka godzin na usuwanie polubionych?!? stron z fejsa i ludzi których w ogóle nie kojarzę całe.Mnóstwo tego ile ja czasu musiałem zmarnować żeby to polajakować? :D

    OdpowiedzUsuń